tisdag 17 maj 2011

Tisdagskvällstankar

Om man ska tro stället där man bokar film till skolan kan man konstatera att slutet-på-terminen-tider är visa-film-tider. Tänkte boka "Barnhemmet" som mina elever tjatat om en hel termin. Helt uppbokad resten av terminen!

Lugn kväll hos mig ikväll. Har dock äntligen sanerat lägenheten efter influensaveckan. Det var verkligen på tiden!
Nu insåg jag precis att jag har en oplanerad lektion inför morgondagen, inte bra, det blir kvällsjobb även idag.

Idag fick jag för övrigt panik då jag hade fifflat med någon inställning på kameran och slutartiden blev extremt lång vilket ledde till endast suddiga bilder. Paniken! Men nu är det löst, puh! Mycket viktigt, för på lördag är det dags för Göteborgsvarvet. Jag ska SJÄLVKLART inte springa, men man kan ju traska till stan och ta några bilder i alla fall. Hoppas det blir fint väder.

2 kommentarer:

  1. exakt det där försöker jag få till! hur gör man att bakgrunden blir lite suddig?! Gör du nåt med fokus?

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag körde nog bara på närbildsfunktionen faktiskt. Men det ska gå att fixa med nå andra inställningar också. Har dock inte kommit så långt ännu :O

    Har du fixat det än?

    SvaraRadera